tisdag 12 oktober 2010

Overkligt

I torsdags var en av de gladaste dagar jag haft på travbanan. Seger med Livi "Bamse" Charmer på Örebro, glad tränare Erik Svensson, glad skötare Mia och glada ägare. Han var taggad och ville vinna det är ett som är säkert.

Men det vänder fort och i fredags var garanterat den värsta dagen som jag upplevt på travbana någonsin. Älskade Västerbo "Firren" Offire föll ihop och lämnade oss. Familjens goda vän Peter som körde klarade sig oskadd och inga andra ekipage var i närheten.
Mardrömmen fortsatte på lördagen då min fina, älskade Zauber "Zubban" Tail, som väntade sitt första föl (dräktig med Rite On Track) blev dålig och efter att ha haft veterinär ute och pratat på telefon så åkte jag in med henne till jobbet. Lång natt och klockan 5 på söndag morgon gick det inte att göra något mer, och hon togs då bort. Hon, liksom "Firren" obduceras, men allt lutar åt tarmvred för hennes del.

Två familjemedlemmar, två bästa kompisar, sorg, saknad, overklighet. Ja, ni som upplevt något liknande förstår säkert hur man känner, en känsla som man inte önskar ens sin värsta fiende.....
Kommer ligga lite lågt med bloggandet ett tag och skriver igen när denna helg har lagt sig någorlunda.

4 kommentarer:

  1. Finner inga ord. Beklagar verkligen sorgen.

    SvaraRadera
  2. beklagar sorgen med er. vet inte själv hur jag skulle hantera de här om de hände mig.

    SvaraRadera
  3. Grattis till segern men tråkigt med de andra hästarna. /Anders

    SvaraRadera
  4. Men fy så otäckt. Hur kan det vara möjligt att förlora två hästar på så kort tid. Jag skulle varit helknäckt. Kämpa på!!

    SvaraRadera