onsdag 16 februari 2011

Ingen is i år

Det har varit lugnt på tävlingsfronten för min del pga. avstängning. Men när katten är borta.... så Stina fick sitta upp på Sophia Glass på Solvalla. Och det gick lika bra som för mig, VINST! Två Solvalla-vinster på tre starter är verkligen inte illa av denna lilla dam. Stina red även Sixten på Gävle och slutade femma. Han får godkänt för prestationen efter ett lopp långt bak i trötta ryggar så det blev tredjespår för att runda en del hästar.

Torsdagen var en udda dag då det var snöstorm och på väg upp till Romme hamnade jag mitt i en seriekrock vilket slutade i trasig framlykta och bucklad front. Väl framme i Romme så träffade jag en ny bekantskap,Min Lille Bror, en rejäl häst och väldigt fin. Däremot så stannar han, bokstavligt talat. I värmning gick det bra i ett varv på slingan sen stod han still. Då kom det en sulkyhäst och han sprang på som om inget hänt i rygg på den. I defileringen och provstarten låg han fint i rygg på annan montéhäst så jag tänkte det här går kanon bara vi ligger i rygg. Det gjorde det. I ett och ett halvt varv. Sen tyckte han att det var nog och stannade på steget. Så jädra synd för han är kanonfin och skulle säkert kunna hävda sig i sin klass. Inte trött, inte oren. Hoppas kretsen runt honom hittar orsaken.
På hemvägen visade snön återigen vad den kan göra i trafiken och resan tog dubbelt så lång tid. En sisådär rolig dag......

I helgen var vi på kick-off med jobbet. Haga slott utanför Enköping var platsen och det var oerhört trevligt. Fredagen var utomhus med olika uppdrag, sen bubbelpool och bastu med en avslutande middag. Lördagen bestod av föreläsning om ekonomin, det nya djursjukhuset samt en kille som höll på med äventyrssport. Riktigt bra var det och självklart skoj med kollegorna.

Yngve gör sin första start för mig imorgon på Gävle. Sulkylopp med Erik Lindegren. Ett ganska svårt motstånd så vi får se. Hoppas på att han gör ett bra lopp och får lite tempo i kroppen då det var ett tag sen han startade.

Leia och Jahnita drar till Bergsåker på fredag. Båda har passande uppgifter så det kan bli intressant. Själv jobbar jag så det blir att heja på framför datorn.

På söndag är det dags för en ny bekantskap igen. Är uppsatt på Sea Falcon, en häst som jag vet Linda S Hedström haft mycket roligt med och håller nära hjärtat. Spår 10 var mindre kul att se, men vi får väl se, allt kan hända.

Det blev inget istrav på söndag. Solvalla montéklubb skulle visa upp montén på Hästfesten på Brunnsviken men tyvärr blev det inställt. Vi hoppas att det blir nästa år för det är ett väldigt bra och roligt sätt att visa upp sporten.

Den 20 april har Solvalla montéklubb sin sponsordag. Och då kommer det att ridas två lopp på huvudstadsbanan. Nu jagar vi sponsorer och anordnar allt runt att dagen ska bli så bra som möjligt. Mycket arbete men riktigt skoj när det väl är dags.

Nästa helg åker jag över till Gotland. Fick förfrågan att komma dit och föreläsa om monté vilket är riktigt roligt. Hoppas jag kan göra det intressant för de som kommer och lyssnar.

Nu bär det av till Solvalla för ett efterlängtat styrelsemöte med SMR.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar