onsdag 16 november 2011

Kitos soumi!

Har haft en härlig helg i Finland, monté-NM för kallblod stod på schemat. Ivarsqvick och jag skulle ut och kriga. Det bar av i torsdagskväll. De fyra norska hästarna stod på lastbilen och vi svenskar klev på på Fricks gård. Färja över till Finland, ett litet stopp vid Åbo travbana för att sträcka på benen och sen vidare mot Kouvola. Runt 15 var vi framme och då tog vi en liten joggingtur på slingan. Sen en välbehövlig middag på hotellet och så bar det iväg för fodring. Jag fick lite ledigt och slappade på hotellet för att sen möta upp de andra för taktiksnack i baren :)
Lördag morgon blev det en kanongod frukost innan vi åkte till banan. Kl 12 var det lunch och ryttarmöte, och Sandra anlände. Vi spelade även en finsk V75:a men det blev ingen hit.
Ivar var jättefin i värmningen, men så som Moe Odin såg ut så förstod man att det var långt till seger. Och med tanke på motståndet så var vi alla överens om att åker vi hem med en femteplats så får vi vara nöjda. Innan värmningen så var Malin, Heidi och jag med i en tv-intervju. Kan säga att det var tur att Heidi var med för Malin och jag såg nog ut som två dumma blondiner när de snackade finska, men det blev bra till slut.
Defilering gjorde vi en och en. Spännande och mycket applåder och fotoblixtar från publikplats. Ivar och jag ledde 20tilläggsvolten och fick en lite trevande start. Kouvolas bana är lite speciell, med lång konstig kurva och kort upplopp. De sa innan att många "slungas" iväg i första sväng och det stämmer nog. Iväg kom vi iaf och smög med lite i andraspår. Varvet kvar gick Juni Blixten på och vi hängde på. Tyvärr var det den delen som gick fortast i loppet och Ivar fick då gå i tredje. P bortre långsidan kunde vi krypa ner i Moe Odins rygg och andas lite. I svängen såg han trög ut så då styrde jag på, trodde knappt det var sant när vi gick förbi. Sandra och Haaga Prinsen fick ett fint lopp i rygg på oss och gick ruggigt fort över upploppet. Seger till dem! Heidi och Juni Blixten var tvåa, vi var förbi steget efter mål, men ändå är jag och ägarna oerhört nöjda. Duktiga fina Ivar!
Efter loppet blev det prisutdelning och fest. Säger det igen: finnarna är oerhört duktiga på att ordna och är väldigt gästvänliga.
Hemfärd blev det tidigt söndag morgon och sen färja hela dagen. Var hemma vid 21 och tyckte synd om norska resehänget som skulle vidare.
Stort tack till familjen Träff och alla andra som var med denna oförglömliga resa. Och grattis till Sandra och gänget kring Haaga Prinsen!

Nu ska jag kliva av tåget och ta mig vidare till Solvalla. Tjejkväll, kick off för stall rosé.... Efterlängtad onsdag!
Www.stallrose.se
På återseende!

1 kommentar:

  1. Vad kul att det gick bra för er båda två - eller alla fyra kanske man ska säga ;) Duktiga pållar!Häftigt att det gick så pass mycket bättre än ni förväntade er! :D

    SvaraRadera