fredag 12 november 2010

Skandinaviskt

I tisdags for Stina över gränsen och testade Drammens bana. Gick finfint och det blev en överlägsen seger med montédebuterande Aqua Frost. Här kan ni läsa Emelie-Tuvas ord som känner hästen väl: http://emelietuvanysaeter.blogspot.com/
Samtidigt som Stina var och vann så var jag strax utanför Lindesberg och provred några hästar. Två som ska provas på bana och förhoppningsvis kvala inom kort om det känns bra och en som blev sutten på för första gången. En krutburk som tyckte blåst, snö och plogbil var spännande. Fler sittningar väntas :-)
Hem från Lindesberg var inte lika roligt. Bilfärden dit tog strax under två timmar, hem tog det fem. Jädrans väder, jädrans lastbilar, jädrans bilar utan vinterdäck.

Igår var en riktigt givande kväll på Solvalla. Inbjudet folk kom för att lyssna på Remy Nilsson (ATG), Tore Fyrand (Solvalla) och Anders Lindh (STS) och framtiden för Solvalla "Du och Solvalla 2015". Många bra saker kom fram och något som etsade sig fast var Tore Fyrands ord: "De som har alla svaren, det är de som aldrig tar ansvar." Så sant som det är sagt! Jag kopplade det direkt till alla som har åsikter om montésporten, men som när det kommer till kritan inte ens kan teckna medlemskap i SMR.
Efter dessa tre herrar så kom en person som jag blev mycket imponerad och motiverad av: Stig Wiklund. Han har arbetat och arbetar med flertalet idrottsstjärnor och travfolk med mental träning. Denna man borde ALLA gå och lyssna på. Många kloka ord och tankar satte sig fast i mitt huvud, och jag fick några tankeställare vad jag behöver ändra i min syn på tillvaron, Yes, I can! Läs mer här: http://www.positivakicken.com/ På bilden ser ni Stig tillsammans med Robert Bergh



På onsdag nästa vecka bär det av till Finland. Jag åker som SMRs representant tillsammans med ryttarna Charlotta Lusensky, Emelie Knutsson och Camilla Olsson som ska försvara de svenska färgerna i amatörryttar-NM. Vi blir där i dagarna tre. Ska bli riktigt skoj.

Ikväll ska "Bruno" och jag ut på Romme och kriga. Blandat startfält och jag tror att han har nytta av senaste loppet då han innan hade ett litet uppehåll. Ska bli intressant och se hur det går idag. Hoppas den här tråkiga nederbörden inte påverkar banan alltför mycket men vad jag kan minnas så var det lite liknande väder när han gjorde ett kanonlopp som trea på just samma bana.

Om ni har vägarna förbi Uppsala lördagen den 20 november så tycker jag att ni ska åka förbi mitt jobb. Öppet hus på SLU universitetsdjursjukhus kl. 11:00-14:00 med olika intressanta föreläsningar om hästar och olika sjukdomar etc. Och jag kan lova er att de som föreläser är väldigt duktiga inom sina områden, jag lär av dem varje dag som vi arbetar tillsammans, så det kommer att vara givande föreläsningar. Läs mer här: http://www.slu.se/sv/universitetsdjursjukhuset/bilddiagnostiska-kliniken-1a-sida/oppet-hus-2010-program/

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar