torsdag 18 februari 2010

En familj i chock

Nu är det ungefär tre timmar sen som Stina och Urre gick i mål på Örebro, med sex längders segermariginal! Med vinnaroddset 41,26 så kanske ni förstår att hela familjen Swartling är i chock. Och jag chockade även ägaren Judith som är i Thailand. Efter att jag pratat med Stina så konstaterade vi att kl. var ungefär 14:30 så jag skulle kunna ringa henne. Och det gjorde jag. Efter glädjerop och gratulationer så frågade jag vad hon gjorde och hur hon hade det. "Ja, jag ligger och sover jag" blev svaret och jag insåg då att klockan var halv tre på natten där. Men jag fick gärna ringa alla tider på dygnet med såna besked som jag kom med, så ingen skada skedd.
Vi har ju känt att Urre har kapacitet under sadeln, som jag skrivit om tidigare, och nu har han fått visa det. På tiden 1:19,6 på slirig bana, oriden, med 20.500 kronor på kontot (5.500kr innan denna seger) så känns det som att han har mer att hämta. Härligt! Stort grattis till Stina, Judith och Uriel Moss!
Och Stina, Markus, Erik och Sofia har shoppat häst. Warlord Boko heter han och är i träning hos Åke Svanstedt just nu men åker ner till Sofia i Frankrike nästa vecka. Startade idag på Åby och var trea. Såg fin ut och det är en bra häst. Har ofta fart över mål och är med och harvar om prispengarna i nästan alla starter. Ska bli riktigt spännande att se vad den kan göra och jag önskar ägargänget lycka till.

Året har även börjat bra för fler av de andra hästarna i stallet. Och pappa har fått en bra start som kusk i år. Tre lopp körda och tre tredjeplatser. Senast med Leia i onsdags på Solvalla som skötte sig bra. Robban och Pålle (Next Yatzee) har han också prickat in på pallen tidigare i år. En annan häst som visat att han har nåt att ge är Mister Sigel. Han var sexa senast på tiden 1:16,6, som var den bästa i loppet. Han har ju också visat att han kan springa under sadeln så jag tror att det blir ett spännande år med honom.
Dragonite har en välbehövlig paus och trivs med livet. Max tränar på och ska snart ut i ett passande montélopp. Arne får ju inte riktigt till det i loppen, tappade en sko senast. Men snart är det nog hans tur igen att lyckas.
Firren är tillbaka efter en visit i proffsträning. En kollrig herre som behöver mycket tid och jobb. Vi ska ta det lite piano med honom och låta allt ta sin tid. Han är lite yr i psyket och behöver coola ner sig lite. Men jag har förhoppningar om den killen så det dröjer länge innan jag kastar in handduken.

Och medan Stina är ute och vinner lopp så ligger jag hemma i magsjuka. Eller det har börjat ge med sig nu. Satte igång igår eftermiddag och höll i sig till idag runt 13:00. Så utpumpad är jag men man glömde bort magen ett tag här framför liven. Det går knappt att sluta le....

På återseende!

1 kommentar: