måndag 31 maj 2010

Underbart är kort

.... alldeles för kort. Syftar på helgens aktiviteter. Vilken underbart härlig helg som passerat. Men fort gick det. I torsdags blev det Östermalms IP för att titta och hejja på fotbollen. Montélaget gjorde det bra, och snacket från Travronden om tvåsiffrigt blev aldrig verklighet. Två förluster och en oavgjord, men bra kämparinsats från alla på plan, härligt att se! Och det var enda laget med hejarklack som hördes. Brolin Allstars blev turneringens vinnande lag. Grattis till dem!


Sen bar det av till middag, men för min del blev kvällen lugn då jag skulle upp tidigt på fredagen, dags att redovisa det sista i skolan..... trist att det var samma helg....
Så fredagen spenderades på Gävle högskola och sen på kvällen talskrivande till det bröllop som en av mina bästa vänner hade på lördagen. Tyvärr körde ju även det ihop sig med denna helg så ingen Trollhättanresa för mig. Men gratulerar ändå Kristin och Olle till gemensamma efternamnet och mer därtill :-) Grattis!

På morgonen på lördagen så träffades några av oss i SMR´s styrelse och Ulf Rissinger uppe i silvergrisen, pratade igenom lite olika förslag och diskuterade vad som hänt hittills. Intensiva timmar på förmiddagen, som sen byttes till en trevlig eftermiddag uppe i festvåningen. God mat och dryck och trevliga människor. Satt perfekt över mål så det fanns inget att klaga på :-)
Hem för att byta om och sen vidare till en sjuuukt trevlig middag på Portofino med underbart god mat, även fast Philippe blev lite orolig att min mat skulle bli kall hela tiden för att jag pladdrade så mycket (vinmenyn gjorde sitt) :-)
Sen vidare till Elitloppsfesten på Le Bon Palais. Där möttes vi av lång lång kö :-/ så det tog lite tid komma in men väl inne var det glömt. Rejält drag på live-bandet och sen var det bra fest hela natten.

Upp som en lärka på söndagen, årets höjdpunkt skulle avgöras: MONTÉELITEN! Herregud jag tror jag blir religiös! Vilken häst! Nytt världsrekord och en härlig stämning bjöd Prince De Montfort och Antoine Wiels på. Prince är inget bra namn, King ska det vara :-) Att montéloppet vanns på samma tid som elitloppet gjorde ju inte saken sämre, vi snackar världsklass..... Det skiljde ju bara 2,9 miljoner i första pris för dessa två prestationer :-/
Lite roligt också att i resultatet står det att de tagit dopingprov på Lys Petteviniere, som var struken, ibland kan slumpdragningen vara hård.


Söndagen fortsatte med att följa loppen från festvåningen och äta underbart god buffé, me like. Det var bra stämning på våningen, folket som satt där hade ju ändå en hel del fina hästar till start :-) Sen gick vi ut lagom till elitloppet skulle avgöras för att innjuta stämningen på publikplats. Härligt att Johnny, Tarzan och Iceland fick vinna. Känns som att pappa Scarlet Knight fick lite revansch eftersom han aldrig fick vinna just det loppet. Och vilken underbar häst det är, riktig publikhäst som vill synas. underbart! Upp i festvåningen igen och med champagneglas i hand se underbara fyraåringar. Efter tävlingarna bar det av hem till syster och Markus igen, byta om, snacka lite strunt och förbereda strupen inför kvällen på Undici :-) Ännu en underbar festkväll, slog nog lördagens, om det nu är möjligt :-) Bra drag med underbara människor.

Riktigt härlig helg, inget gick snett.... Jo, eftersom jag är den Ludde-fantast jag är (vilket han också fick höra på Portofino. Inte från mig men från andra i sällskapet) så var det tråkigt att ingen av hans hästar fick till det. De är så jä*la fina och en sån här helg brukar några av dem kunna glänsa men det stämde verkligen inte. Jo, lite negativt också var att jag var så lyrisk hela tiden så det blev knappt några foton tagna på hela helgen, men lägger in de få som blev.


Nu sitter jag och väntar på att Jahnita ska göra debut för sulky för oss. Lopp 4 på Romme är det. Och i lopp 6 springer Urre långlopp, också för sulky... Nervöst! Turbo Flamman var duktig, hon klarade kvalet galant efter att bara tagit det lugnt i ryggar. Det var första prestationen hos oss, har bara gått premie hos Hultman. Tiden blev 1:20,9 så det är ju okej. Skulle bara sköta sig och gå med i rygg och det var just vad hon gjorde. En härlig individ som kanske kan få till det framöver.
Efter liven blir det till att åka och jobba natt. Helgen har satt spår i hals och på röst så jag hoppas inte att jag behöver prata så mycket.....

Tackar återigen alla underbara människor för denna helg.
På återseende!

1 kommentar: