onsdag 2 september 2009

Äntligen lite stålar!

Igår var Ancora Wine och jag trea. Äntligen pengar inridet. Han var duktig och gjorde ett bra lopp. Vi fick ledning utan att behöva ladda och kunde ta det lugnt första varvet. Åsa Svensson och Speedy My Love gick inget att göra nåt åt efter ett lopp i dödens och de passerade oss i sista sväng. Men Ancora höll bra och Louise Medelberg och Fighter Accent tog oss precis innan mål. Men jag är nöjd och tränaren Rickard också. Och det var skönt att äntligen vara med på pallen, efter att inte ridit in en krona sen i maj. Hoppas det vänder nu.

Ikväll är det lopp på Östersund. Nr4 Rita's Peacemaker har bäst tider på första volten och kan säkert hålla hela vägen. Annars tycker jag nr10 You Run ser mest intressant ut med bra montéprestationer i raden. Nr15 Miraklet brukar göra det bra, men kan få svårt räcka fram.

Imorgon är det lopp på Boden och många hästar har tveksamma rader. Svårtippat, men jag tror nr7 Crown Royal kan vara vinnaren om den inte galopperar. Nr4 Nicole Dream som montédebuterar kan vara intressant.

Det är även lopp på Gävle imorgon. Nr10 Chip Destroyer är väl bästa montéhästen i gänget, men det finns flera intressanta. Nr2 Mircoolio och nr3 Texas Hellfire kan utmana. Jag håller även tummarna för nr5 Zapt Dingbat som jag suttit upp på en gång och tycker det är en bra häst. Duktiga Linda S Hedström rider och det kan gå vägen.

På söndag ska Stina och jag ut och tampas på Romme. Stina rider "Tuttis" och jag Arne. Stina fick väl lite bättre spår(nr3) och kommer nog kunna ta ledning med hans startsnabbhet. Jag fick spår 6 och vi kan hamna lite på vingel men det löser sig nog. Hårdast emot är nr8 Lucky Miracle och nr5 Bertuzzi. Men alla lopp ska ridas och vi är inte slagna på förhand. Blir nog en syster-tvilling :-)

Gå gärna in på www.solvallamonteklubb.se och kolla vårt erbjudande om tröjor och västar.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar