söndag 22 november 2009

11 år sen...

Både Zubban och Sixten har jobbat på bra i helgen. Sixten har ju faktiskt lyckats komma med i lopp! På torsdag på Bollnäs smäller det. Nervöst! Han fick ett ordentligt jobb igår och var fin så det känns bra. Stina och jag var också till Erik och provred två hästar som vi snart ska kvala på Solvalla. Får se vad det kan bli för roligt.....

Igår hade jag en mycket trevlig kväll med min gamla gymnasieklass. Eller halva klassen blev vi till slut, pga. alla sjukdomar som är nu och andra förhinder. Tänk att det är 11 år sen vi tog studenten! Tiden går vääääldigt fort. Och ingen hade förändrats. Eller ja, alla hade ju nu jobb, och de flesta barn och var gifta. Men det var samma personlighter och ungefär samma utseende. Men oerhört trevligt var det. Dess värre hade den som styrde ihop det (Linnea Swartling) inte riktigt tänkt på att vi kanske hellre hade suttit lite ostört och kunnat prata i normal samtalston, när hon bokade bord på Sala Stadshotell. När bandet och musiken slog igång runt 22, då visade sig våra 30 års levnad sitt rätta jag: "Vad högt det är" etc. Men vi bestämde väldigt tidigt på kvällen att det här måste vi göra igen väldigt snart, så samordnaren har chans att bättra på sitt val av ställe :-).
Tack tjejer (för de fem killarna vi hade i klassen kunde inte) för en underbar kväll!

Det är också pga gårdagens fest som jag sitter på bänken idag. Eller ja, själva alkoholen kunde jag varit utan, men jag vill vara helt klar i skallen när man ska rida lopp. Och med ålderns erfarenhet så vet jag att jag inte är det efter en helkväll ute. Så inget lopp för mig idag på Solvalla. Men däremot så sitter jag och väntar på att loppet ska visas på liven. Stina ska ut på Hunted Man och jag tror faktiskt hon har stor chans idag. Hästen gjorde debut senast på i Hästägarpokalen Valla och var femma. Hade inte startat på ett år och kommer förmodligen vara mycket bättre i dagens lopp. Spår 6 har hon och hästen är startsnabb så hon lär ju hamna långt fram tidigt och sen kan hon bli farlig. Det är inte lika hårt startfält den här gången som förra, så jag hoppas att hon vinner!

På måndag är det lopp på Halmstad. Där tror jag nr6 Goliat Carre tar sin andra raka seger. Bakom den är nr5 Silverlök intressant, liksom nr8 Nice Dancer.

På tisdag är det lopp på Jägersro. Mest tror jag på nr4 Prince Hilding som gör det bra i monté. Nr3 Speedy My Love likaså och nr11 Foreign Summer. Svårtippad är nr8 Hi Lo Erika som inte startat i Sverige. Utländska hästar som kommer över är antingen topp eller flopp. Väldigt svårbedömt. Men denna gång kanske det är topp?

På återseende!

1 kommentar:

  1. Goliat Carre var helt överlägsen på Solvalla ikväll med helstängt! Åsa Svensson red som vanligt prickfritt. /Anders

    SvaraRadera