måndag 16 november 2009

Aldrig har jag sett en rak banana....

Den sångtexten sjöng jag förut. Nu har jag slutat med det. Sixten är rak! Gick ett jobb igår och jag fick faktiskt hålla i mig :-) Piggare än någonsin. Stina körde Leia och hon var lika fin hon. Dessa två har verkligen haft nytta av kiropraktorn som tittade på dem för två veckor sedan. Nu vill jag ha ut Sixten i lopp! Anmälde idag till två lopp, Romme och Solvalla. Men bottennapp i båda. Omöjligt att få ut honom. Och jag vill inte att han ska stå 40m tillägg i P21-lopp heller. Autostart är det som gäller. Men skam den som ger sig, har två lopp han passar i med anmälan imorgon. Hoppas hoppas....
Zubban mår bra. Joggade henne igår och hon visar inga tecken på att hon skulle ha ont. Så vi fortsätter jobba på och hoppas det håller sig fint.

Mister Sigel skötte sig bra i torsdags. Vi var femma i b-loppet på Örebro. Han gick samma tid som segraren Temalux, som vi stod 4m bakom. Han hängde lite på högertygeln så kiropraktorn åtgärdade honom igår så förhoppningsvis slipper vi det till nästa start. Tyvärr fick vi ju inte med oss så mycket poäng så han kan få svårt komma med i lopp.

Out Xing hoppade i starten i fredags så den debuten gick inte så bra. Men iom att det var en debut så ändrar vi om lite i utrustningen till nästa start och hoppas på att det går bättre då. Han har ju tyvärr heller inte så mycket poäng så det är inte så lätt att välja och vraka mellan loppen.
Intressant på den genomgången var att Linda frågade hur många startpersonalen på Romme trodde det skulle få plats bakom bilen i montéloppen. Lätt 12 stycken blev svaret. Jag har ju haft det uppe på bloggen förut och det kanske är något som borde anammas? Eftersom det är diskussion om att bakspåren ska tas bort, kanske det ändå borde provas med 12 i första ledet? Jag tror det skulle funka. En fråga jag inte kommer släppa iaf.

Sir Arne ska till Mantorp idag. Ett hårt lopp där han tvunget lär visa att han är avsevärt bättre än de senaste prestationerna. Med hans startsnabbhet är spår 3 utmärkt. Jag håller tummarna. Han och jag var ute på en joggingtur igår och diskuterade livet så jag hoppas vi var överens om hans uppgift idag :-)

Idag är det lopp på Färjestad. Jag tror mycket på nr5 Ancora Wine som jag själv ridit två gånger med resultaten 2a och 3a. Han kan hålla undan konkurrenterna om han får en bra start och hyggligt tempo i loppet. Hårdast emot tror jag Åsa Svensson på nr8 Montgomery Zon är. Åsa är inne i ett segerstim och kan även vara först idag. På 2180volten står det flera bra ekipage; nr11 Hiking, nr13 Busan Eme och nr15 Inverno är duktiga montéhästar och kommer säkert vara med där framme.

Kul att se att det är mycket anmält till montéloppen för kallblod. På Bergsåker på fredag är loppet fullt. Härligt! Kanske gör att det kommer erbjudas fler lopp för dem i framtiden?

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Helt klart ska det vara 12 bakom bilen om bakspåren tas bort. Det gör att det minskar med 3 hästar per starttillfälle, men ökar säkerheten minst 3 gånger.

    SvaraRadera
  2. Jag röstar oxå för 12 bakom vingen!!Mycket säkrare! Vi kanske skulle samla ihop ett gäng och pröva :) Finns ju provstarter på tävlings dagar och ingen säger ju att vi inte får vara med:) Finns alltid 12 hästar att få tag på Kramisar:)Mvh Carina Sköld.

    SvaraRadera