tisdag 14 juli 2009

Kidnappad!

I fredags skulle jag ut och äta middag med 4-5 av mina nära vänner. Trodde jag, ja. När jag kommer ut från min port så står Linda och Sara där och väntar med ögonbindel, knölar in mig i baksätet och kör i, som det kändes, en evighet. Svettades rejält inför vad som väntas skulle. Väl framme stod ett 30-tal vänner, jobbarkompisar, pojkvän, syskon och andra som betyder oerhört mycket för mig. De hade ordnat 30årsfest! En helt underbar kväll som satte spår både på lördagen och söndagen, men det var det värt :-)
Tack så oerhört mycket till alla dessa underbara människor i min närhet!

På montéfronten har det varit lugnt för min del. Har inte haft någon uppsittning sedan Racy på Rättvik. Men man får därför mer tid till egenträning vilket är bra.

Vill påminna er alla om att Linda Höijer ska på Lärlingarnas riksförbunds möte den 12e augusti. Passa på att lämna era synpunkter på montén så att hon kan framföra vad vi aktiva vill ändra och förbättra. Vill poängtera att det inte är lokala åtgärder som tas upp på mötet utan det är generellt över hela Sverige, tex startmetoder eller utrustning. Senast 9e augusti behöver hon era åsikter mailade till: lindahoijer@hotmail.com

Tyvärr missade jag segerintervjuen med Åsa Svensson efter segern med egna Loc Perdita på Åmål i onsdags. Åsa hade verkligen visat känslor i vinnarcirkeln, helt underbart tycker jag. Man blir alldeles rörd när man ser sådant. Härligt med glada vinnare och inte bara en dag på jobbet!

Idag beger sig Stina och "Tuttis" till Karlshamn. Eller de åkte redan igår och övernattar hos Sten O och Ingela. Dragonite bryr sig inte så mycket om att övernatta, har funkat förut. Han är den matgladaste vi har i stallet och hur dåligt han än varit i loppet så vräker han i sig mat efter. Det är kortlopp idag, och det är ju hans rätta melodi. Spår 8 bakom bilen är ju inte det bästa men heller inte dödsdömt. Stina laddar nog från start och sen får han springa. Värsta motståndet är förmodligen nr9 June June eller nr7 Vanja Victory.

Även Zubban ska ut idag. I ett amatörlopp på Solvalla med kompis Robban i sulkyn. Tyvärr fick hon spår 6 bakom bilen så det kommer kosta ta sig fram eller så blir hon hängande i spåren. Vi får hoppas att det löser sig, hon känns pigg i träning så form ska hon nog ha.
Det är även ett montélopp idag på Solvalla. Lina Alm verkar vinna med allt så jag tror mycket på henne tillsammans med nr2 Ego Spin. Bakom den är det nr4 Montgomery Zon och nr6 Exclusive Eden som är intressant. Nr8 Scrud Game har även den en fin rad. Trots endast 8 hästar till start så tycker jag att alla kan vara en vinnare i detta lopp. Svårtippat!

På Vaggeryd är det också montélopp idag. Ett fint lopp som de tyvärr lagt som sista lopp av någon anledning. Nr1 Hennessy Vint gjorde det bra som tvåa på Halmstad senast. Det är förmodligen vinnaren i loppet. Bakom den ser Du Mille Contach intressant ut.

På Arvika är det ett ganska svårtippat lopp. Nr7 Patrick Trot och nr9 Melody Bråten står 40m tillägg och är väl egentligen de två bästa montéhästarna i loppet. Nr5 Bleu Marine gör debut under sadeln och kvalade på 19,4. Den kan hålla undan.

På Dannero imorgon startar nr4 Saddledome. Jag gillar den hästen och tror att den även vinner denna gång. Om det skulle häxa kan nr2 Shark ta hem det.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar