fredag 17 juli 2009

Nu drar vi!

I våras fick Stina och jag Salaortens travklubbs stipendium som utdelas varje år på travfesten. Orsaken var våra montéprestationer förra året så vi tänkte att vi måste göra något inom montén för pengarna. Så vi tog kontakt med Sofia Aronsson som bor och jobbar i Frankrike, och styrde upp så att vi får komma ner vara med en vecka. Hon har pratat med Philippe Masschaele så vi ska till honom och hans gård i Belgien. Hur roligt kommer inte det här bli? Och det bästa av allt, flyget går idag kl.14:25! Så snart är vi där!
Snälla Sofia möter upp oss vid flyget och första planeringen är att åka till Cabourg på trav. Har varit där en gång förut och det var ett jäkla drag och roliga montélopp. Sen får vi se hur resan fortsätter, men det kommer säkert bli riktigt roligt och lärorikt. Hjälmen är med, så nu jäklar ska benen tränas!
Tur att man är ledig en vecka till efter denna "semester" :-)

Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad så ofta det går med vad som händer, men jag har ingen aning om hur det ser ut data och internet-mässigt. Men nånting borde man få tag på. Kommer inte ha sån jättestor koll kanske på vilka som vinner och startar här hemma i montéloppen, men det får ni ha överseende med :-)

Nu ska jag packa det sista och sen ta en dusch. Det jobbiga är att jag varit hängig i tre dar med ont i hals, öron, näsa rubbet och feberfrossa och svettningar (brukar bli så när semestern närmar sig) så man är ju inte i helt 100% fysisk form. Men har levt på vitaminer och medicin så det börjar ge med sig. Ska nog inte vara nån fara när man väl är där. Och jag vet inte vad feber och förkylning heter på franska så jag kan ändå inte säga nåt till Philippe :-)

Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar