onsdag 24 juni 2009

Fem frågor till René Jensen

Fortsätter med fem frågor till landets sportchefer. Denna gång dags för Halmstad:

1. Hur fungerar erat samarbete med övriga banor i er region och i landet vad gäller planering av montélopp och propositionernas utformning?
Det finns inget speciellt samarbete kring just montén. Jag skriver ut mina proppar beroende på hur det ser ut på Åby och Jägersro (gäller också för sulkyloppen). Jag försöker att variera mellan volt och auto - och kort och medeldistans.

2. Vad är eran banas plan för montén år 2010?
Eftersom vi ännu inte känner till alla riktlinjer för antal lopp mm under 2010 är det lite svårt att säga. Men jag skulle tro att vi kommer rida lika många lopp som under detta året (12 - vilket för övrigt är rekord för våran del).

3. Hur fungerar utbildningen för montélicens på eran bana?
Bra. Det är Paul Robertsson, tidigare A-tränare, som tar hand om kursen.

4. Vad anser ni om att hålla genomgång både innan och efter montéloppet som rids på eran bana? Innan för att alla ska var på det klara med var de ska vara i starten etc. och efter för att gå igen0m eventuella orsaker till omstart eller incidenter som hänt under loppet.
Vi har genomgång inför VARJE lopp - liksom vi skickar ut ett brev innan start med lite fakta kring just Halmstad. Det är rätt så uppskattad.

5. Med handen på hjärtat, vad behöver eran bana förbättra vad gäller montén?
Jag saknar engagement från någon som vill ta hand om montésporten på banan - vi har således ingen egen förening. Jag är också inne på att hålla lite info-kvällar där t.ex. Peter Jarvén kan komma och berätta om sina erfarenheter, utrustning, ridstil, träning mm. Skall montésporten upp på en ännu högre nivå krävs det också mer från de aktivas sida ...

Tack så mycket för dina svar, René!

1 kommentar:

  1. Trist att sportchefen känner att det saknas engagement trots att det finns så jäkla många som brinner för montén. Kom igen nu alla ryttare därute, starta montéklubbar på era hemmabanor och var med och påverka. Jag tror säkerligen René lyssnar på er Halmstadsryttare om ni har bra tips och idéer. Kämpa på :)

    SvaraRadera