måndag 29 juni 2009

Fem frågor till Mattias Stenby

Då var det dags för Solvalla sportchef att svara på de fem frågorna. Varsågoda!
1. Hur fungerar erat samarbete med övriga banor i er region och i landet vad gäller planering av montélopp och propositionernas utformning?
Tidigare hjälpte Rikard Sjöberg i Kalmar till med alla Montéproppar, men sedan ca ett år tillbaka gör jag alla Montéproppar själv. Eftersom Solvallas proppar skall vara inne först och de andra banorna skall rätta sig efter mina proppar lägger jag in proppar utan samarbete med andra banor. Om någon bana skulle höra av sig och vilja att byter prop för att de passar deras tävlingsdag bättre gör jag naturligtvis det, men detta har aldrig hänt när det gäller Montén.

2. Vad är eran banas plan för montén år 2010?
Solvalla har utökat antalet lopp för varje år. Eftersom förutsättningarna inte är klara för 2010 än är det svårt att svara på, men det finns ingen anledning och tro att antalet Montélopp skulle minska - snarare tvärtom i så fall.

3. Hur fungerar utbildningen för montélicens på eran bana?
Utbildningen fungerar bra, i alla fall vad jag tycker och tror. Kacke Nilsson sköter den biten och vi har i alla fall inga klagomål på hur den fungerar.

4. Vad anser ni om att hålla genomgång både innan och efter montéloppet som rids på eran bana? Innan för att alla ska var på det klara med var de ska vara i starten etc. och efter för att gå igenm eventuella orsaker till omstart eller incidenter som hänt under loppet.
Vi har inga genomgångar före loppen längre och anser att det inte behövs längre.

5. Med handen på hjärtat, vad behöver eran bana förbättra vad gäller montén?
Svårt att säga, skulle behöva komma mer konkreta saker från centralt håll för att banorna gemensamt skall föra Montén framåt tror jag.

Tack Mattias för din svar!

1 kommentar:

  1. Grattis Linnea på 30-årsdagen! Skicka många gratulationer nu :)

    SvaraRadera